Sale!

Metaskandal

RM22.00 RM15.40

Category: Tag:

Description

Kerana kota ini tidak berwajah, di manakah Kuala Lumpur? Mereka percaya ia berada di dalam ruang lapang cermin di sebuah bilik sempit. Tetapi ada yang nampak kelibatnya dari balkoni sesekali pada waktu senja dan malam. Ada yang mengaku memasukinya setelah tersesat ke tingkat 13 sebuah apartmen, tersesat ke stesen elarti Masjid Jamek, tersesat ke bawah katil. Ada yang menemuinya dalam cerpen yang dimuntahkan oleh penulis yang menelan cerpen-cerpen lamanya. Ada pula yang senyap-senyap mencarinya dalam kebisingan kata-kata yang mendiami deretan buku di Pustaka Maya, librari yang terbina di atas bayang-bayang banduan bekas penjara–

“Syyy…! Silencio, por favor,” tegas seorang pustakawan buku.

Pakai topeng gas segera! Dan capai Sten gun masing-masing! Kerana penduduk kota setinggan akan merampas kembali kota ini dari kelangkang Datuk Bandar berkepala buaya. Tetapi kalaupun dapat dilihat, bukankah ia berada di pinggir mimpi paling jauh? Atau… kota ini hanya boleh dilihat menerusi mata seorang ibu yang hilang?

METASKANDAL menghimpunkan cerita-cerita yang menyentuh manusia yang bertengkar dengan ruang, dan apa-apa di balik ruang – transendental, teks, takdir, teknologim tuhan, etsetera etsetera. Hingar tengkar mereka menjadi kresendo yang semakin bingit dalam sunyi.

Reviews

There are no reviews yet.

Be the first to review “Metaskandal”

Your email address will not be published. Required fields are marked *